Zoufalý způsob přežívající z minulosti je odbavování cestujících do dvou tramvajových souprav najednou (myslíme tím, když do zastávky přijedou dvě různé soupravy a najednou otevřou dveře)! Běháme jako stádo od jedné soupravy k druhé. A co teprve starší, nebo méně pohybliví lidé, kteří čekají třeba u stojanu s jízdními řády, když tu jejich tramvaj přijede na zastávku jako druhá v pořadí. Jak si Dopravní podnik takové jednání vůbec dovoluje? Mnozí z nás zaplatí cestovné hotově a předem na celý rok. Není pravda, že tento nešvar dopravu zrychluje. Sami víte, že čas o který se odbavení zrychlí, úmyslně řidič promarní na nejbližším semaforu, nebo zastávce. A je v grafikonu a my s ním. Bojkotujme, protestujme, nejsme stádo ovcí páni dopravci. Vy jste pro nás, ne my pro vás. Jestliže takto jednoduchou věc nevíte, odejděte a nechte svá místa lidem, kteří si lidí - zákazníků váží.
Pokud je slusny ridic a vidi u zastavkoveho sloupku duchodkyni nebo duchodce davajiciho najevo, ze chce jet, tak zastavi znovu, i kdyz uz jednou na zastavce, ale jako druhy, stal.
Ale pochopitelne, pokud uz ma tramvaj zpozdeni, toto druhe zastaveni neni mozne (sankce za velka zpozdeni, blokovani tramvaji jinych linek apod.).
Argumenty to jsou jistě relevantní, ale co tak dáti na první místo cestujícího a jeho spokojenost a veškerýmí svými vědomostmi a veškerou dostupnou technikou se snažiti plné spokojenosti cestujících dosáhnouti? No řekněte, nestojí to za to, za ty miliardy co do MHD jdou? Co na to říkají ti, co u nás o MHD rozhodují a jejich podřízení? Cestující souhlasí s každým skutečným zlepšením v jejich prospěch!
tak z tohohle článku je jasně vidět, že autor nemá ani páru o tom, jak to u tramvají funguje!
takže zaprvé: když tramvaj otevře dveře jako druhá, tak tím dává možnost lidem vystoupit. A rozhodně neodjede dřív, než tramvaj před ní, takže jestli někdo pobíhá jako stádo, tak jedíně proto, že je vůl.
a zadruhé: teď možná musíte popoběhnout, ale kdyby každá tramvaj čekala se zavřenými dveřmi, dokud ta před ní neodjede, to byste teprv nadávali, že se nedá přestupovat a že musíte čekat na další...
takže se nejdřív trochu zamyslete, ne začnete psát takovýhle krávoviny.
V civilizovaném státě, by podnik, kterému by bylo zaplaceno na rok dopředu, hýčkal své zákazníky. U nás Dopravní podnik hl.m. Prahy ničí svou špatnou, nepromyšlenou prací nervy a tím i zdraví občanů a to je zločin. Naši zastupitelé nevědí co potřebují občané, oni jezdí auty. Vedení dopravních podniků neví, co potřebují cestující městskou hromadnou dopravou, oni jezdí auty. Důsledky takto řízených podniků a státu neseme my všichni.
No jo, jenže leckdy není jiná možnost, jak se relativně rychle dostat odněkud někam jinam. Mělo by být víc druhů dopravy vzájemně se překrývajících, aby si lidé mohli vybrat. Dopravní podnik hl. m. Prahy pochopitelně dopravu organizuje tak, aby lidé měli co nejméně možností.